Škoda 110R ako štvoroká legenda, ktorá dnes stojí poriadny balík

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Bez nazvu 16.jpg

V Československu vyrobený automobil Škoda 110R je jedným z tých, ktoré si človek zapamätá hneď po prvom stretnutí. Táto legenda je proste krásna a, nie len tie štyri svetlá po facelifte, ju urobili nesmrteľnou. Pokiaľ máte doma kúsok, ktorý vyzerá ako by vyšiel z linky, tak zaň môžete dostať okolo 17 tisíc eur. Presne za toľko sa pred rokom jeden taký predal.

Poďme, ale k samotnému vozidlu a jeho vývoju. Prvý koncept tohoto vozidla vznikol už v roku 1968, ktorý do sériovej podoby neprešiel príliš veľkými zmenami. Samotná výroba prebiehala v Mladej Boleslave od roku 1970 do roku 1980. Za tú dobu z linky zišlo 56 702 kusov. Dodnes sa ale v pôvodnom stave dochovalo len málo vozov. Škoda 110R sa v roku 1990 totiž stala miláčikom tunerov, ktorí do auta dávali motor z favoritu a celkom necitlivo menili rôzne komponenty za iné.

Škoda 110R na pohľad vychádzala z vozidla Škoda 100 a 110L. Však si od týchto modelov „Erko“ požičalo pár dielov. Mimo jasných znakov na karosérii aj väčšinu podvozku, prešiel motor a karoséria niekoľkými úpravami.

Bez nazvu 17.jpg

Koncepčne ide ale o športové kupé s dvomi dvermi. V tej dobe to bolo niečo extra a tomu odpovedala aj jeho cena, ktorá bola omnoho vyššia než u škody 100. Športové kupé boli len pre niekoho.

Interiér vozu je oproti vonkajšku o niečo smutnejší, pretože v ňom prevláda čierna farba a vyzerá celkom nudne, avšak v tej dobe to bol u Škody vyšší štandard. Veď sedadlá sú anatomické koženkové a okno ste si mohli umyť ostrekovačom. Mimo to svetielko smerovky blikalo na palubovke buď ľavé, alebo pravé a nie obe zároveň ako tomu bolo u bežných vozidiel od Škody. To ešte dlho po „Erku“ v bežnom aute neexistovalo. Na palubnej doske nájdeme rýchlomer, palivomer, otáčkomer a tlakomer oleja.

Dôležité pre všetkých kupujúcich športového kupé bol motor. Ten sa schováva, ako inak, vzadu a ponúka výkon 46kW (62 koní) s objemom 1,1l, čo si poviete, že nie je moc, lenže ani váha vozidla nebola veľmi veľká. Činila okolo 880kg a s tým už taký motor pohne celkom dobre. Maximálna rýchlosť vozidla je 145 km/h, pričom z nuly na sto ujde za 19 sekúnd. Spotreba vozidla sa pohybuje okolo 9 litrov na 100 km. Objem nádrže je 32 litrov. To znamená, že ste s vozidlom mohli ujsť 350km.

Bez nazvu 18.jpg

Škoda 110R sa tiež stala základom pre najúspešnejšie pretekárske vozidlo Škoda 130 RS, ktorý vyhrával, čo sa dalo. Proste slávna éra jedného „Erka“, ktoré dnes vo výbornom stave môže stáť aj okolo 17 tisíc eur. Pre zberateľov je to, ale len číslo, ktoré znamená, že majú poklad, ktorý im nejeden fanúšik závidí.

Pozri si video:

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Firmy a inštitúcie Škoda Auto