Audi zahajuje „S“ ofenzívu

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Audi S8
Foto: Audi

BRATISLAVA 1. septembra (WEBNOVINY) – Ingolstadtská automobilka Audi vyvinula nový vysokovýkonný agregát, ktorý implementovala pod kapotu športových verzií svojich najväčších limuzín. Doteraz tieto limuzíny využívali 5,2-litrový atmosféricky plnený desaťvalec pôvodom z Lamborghini Gallardo. Ten však už dnes nie je dostatočne úsporný, a tak, podľa dnešného trendu, budú mať v mene „downsizingu“ všetky výkonné Audinky prepĺňaný motor.

Nový motor 4.0 TFSI

Všetky tri spomínané modely budú používať rovnaký agregát. Ide o vidlicový osemvalec prepĺňaný dvojicou turbodúchadiel, ktorý z objemu štyri litre produkuje výkon 309 kW (420 k). Krútiaci moment s maximom 550 Nm vrcholí v rozmedzí 1 400 až 5 300 ot./min. Audi S6 vďaka tomu zrýchľuje na stovku za veľmi slušných 4,8 sekundy. Audi S6 Avant a Audi S7 sú o desatinku sekundy pomalšie.

Motor sa môže pochváliť systémom odpájania štyroch valcov, ak nie je potrebný výkon osemvalca. Aj vďaka tomu dosahuje nové Audi S6 s týmto motorom spotrebu iba 9,7 litra benzínu na 100 km. V porovnaní s predchodcom, ktorý používal atmosférický desaťvalec spotreba klesla až o 25%.

Motor poháňa všetky štyri kolesá prostredníctvom sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky, samosvorného medzinápravového diferenciálu. Za príplatok je k dispozícii „samosvor“ aj na zadnej náprave. O spomaľovanie sa starajú ventilované brzdové kotúče vpredu aj vzadu. Za príplatok môžete mať aj keramické kotúče s karbónovými vláknami.

Audi S8
Foto: Audi

Auto štandardne jazdí na 19-palcových diskoch kolies z hliníkovej zliatiny, ktoré obúvajú pneumatiky s rozmerom 225/40 R19. Za príplatok môžete mať aj „dvadsiatky“. Oproti štandardným verziám je navyše podvozok znížený o 10 mm. Pneumatické pruženie s variabilnou charakteristikou tlmičov má tvrdšie vyladenie.

Nadpozemský komfort

Audi predstavilo tri naozaj veľmi rýchle modely áut, no tlačová správa hovorí prevažne o tom, aké sú komfortné, šikovné, dobre vybavené, no najmä úsporné. Poďme si teda vymenovať niekoľko zázrakov, ktoré tieto ekologické superšportové limuzíny dokážu.

Na palube nájdete napríklad systém ANC (Anti Noise Cancellation System). Funguje tak, že štvorica mikrofónov na strope kabíny auta nahráva hluk v aute. Počítač tento hluk analyzuje a do reproduktorov následne vysiela patričný antizvuk – zvuk rovnakej charakteristiky s opačnou amplitúdou. Vďaka následnej interferencii zvukových vĺn sa rušivý zvuk eliminuje.

Okrem toho aktívne elektronicky ovládané silentbloky závesov motora tlmia cielenými opačnými impulzmi nízkofrekvenčné kmity. Aj zvukový aktuátor, klapky vo výfukovej sústave, akustický tlmiaci kryt motora, ale aj novo vyvinutý dvojhmotový zotrvačník v 7-stupňovej prevodovke S tronic prispievajú k zvučnému a kultivovanému behu motora.

Nebudem menovať všetkých možných elektronických pomocníkov a rôzne bezpečnostné, či komfortné prvky, ktoré už poznáme aj z bežných verzií týchto modelov a nemajú nič spoločné výhradne so športovými verziami „S“. Nedá mi však nespomenúť internet v aute cez „Wifi“. Toto ešte stále nie je celkom bežnou vecou.

Audi S6
Foto: Audi

Foto: Audi

Audi S6
Foto: Audi

Foto: Audi

Audi S6
Foto: Audi

Foto: Audi

Audi S6
Foto: Audi

Foto: Audi

Audi S6 Avant
Foto: Audi

Foto: Audi

Audi S8

Audi S7 som vynechal, pretože všetko, čo platí pre Audi S6, sa týka aj modelov S6 Avant a Audi S7 Sportback. S prižmúreným okom by sa dalo povedať, že Audi A7 je rovnako ako A6 Avant iba karosárskou verziou A6-tky. Audi S8 je však niečo iné. Vlajková loď nemá s úžasným S6 až toľko spoločného. Je totiž ešte úžasnejšie.

Audi S8 je poháňané silnejšou verziou nového motora. V Audi S8 je totiž motor 4.0 TFSI vyladený až na 382 kW (520 k). Väčší je aj krútiaci moment s hodnotou 650 Nm, ktorý je k dispozícii od 1 700 do 5 500 ot./min. „S-osmička“ tak na stovku zrýchľuje za excelentných 4,2 sekundy. V kombinovanom cykle pritom spotrebuje iba 10,2 litra benzínu na 100 km, čo predstavuje 23-percentné zlepšenie v porovnaní s predchodcom, ktorý bol poháňaný atmosféricky plnený desaťvalcom. Ten totiž na 100 km potreboval 13,2 litra benzínu. Nový osemvalec má pritom ešte o 51 kw (70 k) vyšší výkon.

Audi S8 má tiež pohon všetkých štyroch kolies quattro, no nepoužíva dvojspojkovú prevodovku, ale klasický automat s ôsmimi prevodovými stupňami. Štandardne je vybavené elektronicky ovládaným športovým diferenciálom aj na zadnej náprave, ktorý pri dynamickej jazde zvyšuje otáčky vonkajšieho kolesa v zákrute, čím doslova zatláča limuzínu do zákruty.

Ako už bolo spomenuté, všetky tri modely budú predstavené naraz na frankfurtskom autosalóne a naraz prídu aj do predaja. Stane sa tak na jar budúceho roka. Ceny zatiaľ nepoznáme.

Technické údaje:

Audi S6

Audi S6 Avant

Audi S7 Sportback

Audi S8

Výkon (kW/k)

309 / 420

309 / 420

309 / 420

382 / 520

Krút. moment (Nm/ot./min.)

550 / 1400-5300

550 / 1400-5300

550 / 1400-5300

650 / 1700-5500

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s)

4,8

4,9

4,9

4,2

Max. rýchlosť (km/h)

250

250

250

250

Hmotnosť (kg)

1895

1950

1975

Spotreba v komb. cykle (l/100 km)

9,7

9,8

9,7

10,2

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Audi