Koncept od Mitsubishi odošle email v prípade odcudzenia

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Mitsubishi CA MiEV
Foto: Mitsubishi

BRATISLAVA 11. marca (WEBNOVINY) – Mitsubishi uviedlo svoj nový základný model na „starý“ kontinent. Zatiaľ čo vo zvyšku sveta predáva toto malé vozidlo pod označením Mirage, Európania ho budú poznať pod názvom Space Star. Toto auto sme predstavovali už koncom roka 2011, no v Európe malo premiéru až na práve prebiehajúcom autosalóne v Ženeve.

Mitsubishi Space Star zaujme jednoduchou konštrukciou, no nebolo vyvíjané s cieľom ušetriť, ale priniesť zmysluplný produkt pre konvergentný a rýchlo rastúci globálny trh malých áut. Na dĺžke 3710 mm a šírke 1665 mm dokáže poskytnúť priestor štyrom dospelým cestujúcim.

Na výber budú dve pohonné jednotky, jednolitrový (71 k a 88 Nm) a 1,2-litrový (80 k a 106 Nm) benzínový trojvalec. Obidva motory štandardne spolupracujú s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, no za príplatok je k dispozícii aj automatická prevodovka.

Mitsubishi Space Star
Foto: Ondrej Rabatin

Auto sa vyznačuje vysokou obratnosťou a agilitou. Dokáže sa otočiť na kružnici s polomerom 4,6 metra. Váži iba 845 kg a jeho koeficient odporu vzduchu je iba 0,27. Vďaka tomu dokáže s litrovým motorom jazdiť za štyri litre benzínu na 100 km.

Hybridný Outlander prichádza do Európy

Okrem lacného Mitsubishi Space Star vystavuje táto japonská automobilka na ženevskom autosalóne aj európsku verziu hybridného modelu Outlander s prívlastkom PHEV. Na jeho pohon slúži dvojlitrový benzínový motor s výkonom 87 kW, ktorému asistujú dva elektromotory (po jednom na každej náprave) s výkonom 60 kW. Auto vie teda aj v teréne jazdiť na čisto elektrický pohon všetkých štyroch kolies, no na baterky prejde iba 52 km.

Outlander PHEV je však mimoriadne všestranný hybrid. Jeho batérie sa samozrejme dobíjajú počas jazdy rekuperáciou brzdnej energie, no dajú sa nabiť aj zo zásuvky. Trvá to štyri hodiny. Rýchlonabíjačkou trvá nabitie na 80% kapacity pol hodiny. Batérie však vie dobíjať aj spaľovací motor, vďaka čomu prejde hybridný Outlander na jednu nádrž takmer 900 km. Pri maximálnom využití batérií sa však dá dosiahnuť spotreba 1,9 litra benzínu na 100 km.

Po praktickej stránke hybridný Outlander nijako nezaostáva za svojím konvenčným súrodencom. Batérie sú totiž schované v podlahe a sústredené do stredu auta. Vďaka tomu je hmotnosť veľmi dobre rozložená (55:45 v prospech prednej nápravy) a batožinový priestor sa zmenšil iba o 14 litrov. Zmestí sa doň 463 litrov nákladu.

Mitsubishi CA MiEV
Foto: Mitsubishi

Mitsubishi CA MiEV
Foto: Mitsubishi
Mitsubishi CA MiEV
Foto: Mitsubishi
Mitsubishi GR HEV koncept
Foto: Mitsubishi
Mitsubishi Space Star
Foto: Ondrej Rabatin

Zaujímavé koncepty

Na stánku automobilky Mitsubishi pútal pozornosť aj koncept elektromobilu s označením CA-MiEV. Auto s krkolomným názvom ukrýva vo svojich útrobách batérie novej generácie, ktorá majú nižšiu hmotnosť a oveľa vyššiu kapacitu, ako doteraz používané baterky. Vďaka nim je schopné na jedno nabitie prejsť aj 300 km. Zaujímavosťou je tiež skutočnosť, že batérie sa dajú dobíjať aj bezdrôtovo prostredníctvom magnetickej indukcie.

Na pohon tohto elektromobilu slúži elektromotor s výkonom 80 kW. Kombináciou výbornej aerodynamiky (súčiniteľ odporu vzduchu iba 0,26) a revolučných batérií chce Mitsubishi dosiahnuť, aby stačilo nabíjať toto auto zo zásuvky iba raz týždenne.

Aj keď tento koncept Mitsubishi neplánuje uviesť do výroby, v budúcnosti počíta so spomínanými technológiami. Koncept je nositeľom aj softvérových inovácií – v prípade odcudzenia vám pošle email. Asi na rozlúčku. Vie však aj privolať pomoc v prípade núdze a jeho majiteľ ho dokáže na diaľku naštartovať, resp. zapnúť a vypnúť.

Mitsubishi GR HEV koncept
Foto: Ondrej Rabatin

Pozornosť tiež pútal koncept GR-HEV, ktorý má byť akousi predzvesťou nového Mitsubishi L200. Nebolo by to však Mitsubishi, keby aj tento pick-up nebol hybridný. V tomto prípade však ide o symbiózu 2,5-litrového vznetového motora a s elektromotorom. Nechýba pohon 4×4.

Koncept GR-HEV nie je žiadna „leštenka“. Jeho konštrukčný základ tvorí rebrinový rám, v ktorom sú uložené aj batérie. Na korbe odvezie jednu tonu nákladu. Podobne ako hybridný Outlander, aj tento koncept prebral inteligentný pohon S-AWD z ikonického Lanceru Evolution.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Mitsubishi Motors