Hrdzavý a hnilý Barkas zo šrotoviska zachránili. Dnes vyzerá takto

1. februára 2016
Barkas 1000hp valník, rok výroby 1987
Zreštaurovaný Barkas 1000hp valník, rok výroby 1987. Zachránili ho zo šrotoviska v zlom technickom stave Jozef Škrek

Máme tu ďalší projekt od Jozefa Škreka. Po Wartburgu 311 reštauroval aj automobil značky Barkas. Opäť je čo obdivovať.

Jednalo sa presne o Barkas 1000hp valník, rok výroby 1987. Na vozidle bola vykonaná kompletná reštaurácia podvozku, korby a kabíny.

Jozefove spomienky na projekt Barkas: Auto k nám prišlo zo šrotoviska, kde bol jeho osud jasne spečatený. Pán majiteľ múzea sa ho rozhodol zachrániť pre svoje múzeum. Na vozidle sa pracovalo dokopy rok a pol po večeroch a víkendoch. Bola to rozsiahlejšia renovácia od diskov kolies, cez podvozok (šasi), korby a kabíny.

Samozrejme Barkas bol na tom dosť zle. Mal poskákanú a prehnutú strechu, hnilú korbu, veľké vyhnité diery na spodku kabíny. Po dôkladnom obrúsení až na holý kov kabíny a rámu, sa odstránili tieto nedostatky – vyvarením.

Strecha sa musela dôkladne preklepnúť – bola cca 10 cm zatlačená dovnútra od skákania. Následne sa tmelila a dvakrát dávala do striekacieho tmelu. Rám sa ošetroval dvomi vrstvami epoxidového čierneho primeru /základu. Na korbu sa po nalakovaní nosnej konštrukcie použilo smrekové drevo, ktoré sa po dvoch vrstvách priehľadného matného laku osadilo do zrenovovaného rámu korby.

Škoda, že sa nám vozidlo nepodarilo odfotiť na začiatku. Dnes nás to aj trochu mrzí. Premena by o to bola zaujímavejšia, keby máme foto pred a po reštaurovaní.

Pikoška na záver: Barkas bol a je nepojazdný. Je v ňom zadretý nefunkčný motor. Majiteľ chcel vozidlo zreštaurovať čisto len na účely vystavovania v múzeu.

Máte aj vy podobne diela, tuningujete autá alebo ich inak prerábate na originálne vozy? Kontaktujte nás.

Fotoalbum k článku:

1. februára 2016

Odporúčané články

Súvisiace témy:

Čo si o tom myslíte?