Kia Stinger: 365 koní v novinke uháňa až k 269 km/h

Asd 1.jpg
www.facebook.com

Športový sedan Kia Stinger od Juhokórejskej automobilky je tu a rozhodne to nie je žiadne strúhadlo. Benzínový šesťvalec s výkonom 365 koní a pohonom zadných kolies sľubuje poriadnou zábavu.

Mnohí si spomínajú na dobu, kedy bola Kia chápaná len ako okrajová automobilka, ktorá vyrába autá rovnako “dobre“ ako dnešná Dacia. To sa našťastie postupom času zmenilo a Kia svoje automobily zlepšovala. Prvým takým, povedzme ľudovým autom u nás, sa stala Kia Cee´d, s ktorou takmer súčasne razila trend rastu obľuby značky tiež Kia Sportage. Tieto dva modely určite znamenali vzostup. Teraz ale prichádza Stinger…

Assd.jpg

Na autosalóne v Detroite sa uskutočnila premiéra najvýkonnejšieho a najšportovejšieho vozidla automobilky Kia. Bolo to obrovským prekvapením, aj keď jeho vývoj trval od roku 2011. Vo Frankfurte nad Mohanom bol totiž predstavený koncept GT, ktorý je priamou vývojovou líniou Stingeru. Meno ale získal od pomerne nového konceptu ľahkého športového kupé GT4 Stinger, ktorého premiéra prebehla v roku 2014.

Kia Stinger je dlhá 4801 mm, široká 1869 mm a vysoká 1400 mm s rozvorom náprav 2906 mm. Auto je naozaj krásne a na jeho vzhľade sa podpísal priamo vedúci návrhár Kia Motors Peter Schreyer a jeho tým designérov vo Frankfurte. O jeho jazdné vlastnosti sa potom staral Albert Biermann, šéf testovania najvýkonnejších vozidiel značky. Testy nového vozidla prebiehali aj na slávnom okruhu Nürburgring. Kia proste vie kde a u koho hľadať tie dobré príklady a nápady pre svoj rozvoj.

Ads.jpg

Automobil sa najprv bude predávať na severoamerickom trhu v dvoch prevedeniach. Tým prvým je Stinger a druhým potom Stinger GT.

  • Stinger má preplňovaný radový štvorvalec Theta II s objemom 1998 cm3 s výkonom 188 kW (255 k) pri 6200 min-1 a točivým momentom 353 N. m od 1400 do 4000 min-1.

 

  • Stinger GT dostal vidlicový šesťvalec Lambda II s dvojitým preplňovaním, poskytujúcim z objemu 3342 cm3 maximálny výkon 269 kW pri 6000 min-1 a točivý moment 510 N. m od 1300 do 4500 min-1. Zrýchliť by táto kráska mala z 0 na 100km/h za 5,1 s a maximálna rýchlosť je 269 km/h.

 

Obe tieto verzie dostanú tiež automatickú osemstupňovú prevodovku s pohonom zadných kolies, ktorá umožňuje riadenie pod volantom pomocou páčok. Samozrejmosťou je tiež možnosť navolenia jazdných režimov. Za príplatok sa tiež môžete tešiť na pohon všetkých kolies, ktorý bude na mokrú aj suchú vozovku uprednostňovať zadné nápravy. Vozidlá so štvorvalcom dostanú pneumatiky 225/45 R18 a šesťvalce potom vpredu 225/40 R19 a vzadu 255/35 R19.

Pozri si videa:

11. januára 2017

Odporúčané články

Súvisiace témy:

Čo si o tom myslíte?