Nové BMW 5: majestátny automobil so širokou možnosťou výbavy

10. januára 2017
Asd.jpg
www.youtube.com

BMW 5 siedmej generácie je naozaj krásnym vozidlom nadväzujúcim na úspechy z predchádzajúcich rokov. Terajší model dostal interné označenie G30 a jeho predaj začne vo februári.

Adsa.jpg

Od roku 1976, kedy bola vyrobená prvá BMW 5, sa ich do dnešného dňa vyrobilo viac ako 7.6 miliónov. Je to teda úspešný model, ktorý teraz nadväzuje novou generáciou. Tá sľubuje mnoho bezpečnostných, komfortných a asistenčných systémov.

Medzi štandardnú súčasť výbavy patrí, okrem iného, aj navigačný systém Business vrátane bezplatnej aktualizácie mapových podkladov po dobu troch rokov, parkovací asistent pre prednú a zadnú časť vozidla, služby ConnectedDrive Servise s prístupom k funkciám portálu BMW Online a ponúka tiež prepojenie s aplikáciami v chytrom telefóne. V automobile samozrejme nájdeme aj funkciu prednárazovej ochrany Active Guard, LED svetlomety či Asistent pozornosti. Naviac je volič jazdných režimov Driving Experience Control novo doplnený režimom Adaptive.

Sdfa.jpg

Všetky tieto systémy sú umiestnené v BMW 5, ktoré je dlhé 4,93 metru, rozvor potom činí 2,97 metra. Nárast oproti predošlému modelu je síce len 36 mm, ale vďaka tomu sa kufor dostal na 530 litrov. Naviac sa znížila aj váha automobilu a to o rovných sto kilogramov. Toho sa dosiahlo vďaka širokému využitiu hliníku a vysokopevnostných ocelí.

Automobil sa môže pochváliť aerodynamikou, ktorá je na skvelej hodnote Cx=0,22. Nie je to, ale jediné, čo stojí za zmienku. V základnej výbave bude mať nová päťka, mimo iného, predné svetlá zložené z LEDiek, základné ráfiky sú sedemnásťpalcové (najväčšie dvadsaťpalcové). Okrem štandardného prevedenia je tu ešte Luxury Line a Sport Line, ktoré doplňuje obľúbený M športový paket. Ceny sú rôzne a odvíjajú sa samozrejme aj od motorizácie.

Sdfsdf.jpg

Ponúkané sú pakety napríklad asistenčných systémov Driving Assistant a Driving Assistant Plus (tá umožňuje poloautomatickú jazdu), parkovací asistent s funkciou Remote 3D View (vďaka nej môžete sledovať okolie vozidla za pomoci chytrého telefónu) alebo ovládanie pomocou gest či inovovaný BMW Head-Up Display.

Medzi ďalším zaujímavým vybavením je masážna funkcia predných sedadiel, pätiek Ambient Air pre prevoňanie a ionizáciu interiéru, Adaptivne LED svetlomety s neoslňujúcou funkciou VMW Selective Beam či audioaparaturu Bowers & Wikins s celkovým výkonom 1400 W. Za príplatok máte možnosť mať aj parkovanie na diaľku do stiesnených priestorov známy z BMW rady 7 alebo vzdialenú kontrolu vozidla pomocou chytrého telefónu a kamier na vozidle. Tie sa aktivujú a zobrazia trojrozmerný pohľad.

Fsdfs.jpg

Vnútri vozidla nájdeme neprehliadnuteľný 10,25 palcový display novej generácie multimediálneho a palubného systému iDrive. Niektoré jeho funkcie sa dajú ovládať gestami, hlasom alebo dotykom. Interiér je uhladený a nijak nevyčnieva zo štandardu BMW, čo je úplne v poriadku, pretože presne to sa nám páči.

Dsfsf.jpg

Zo začiatku sa u BMW 5 počíta s dvomi benzínovými a dvomi naftovými motormi. BMW 530i má pod kapotou dvojlitrový štvorvalec s výkonom 252 koní a 540i šesťvalcový trojliter s 340 koňmi. Dieslova 520d má 190 koní a 530d 265 koní. Počíta sa tiež s uvedením 530e, teda plug-in hybrid so spotrebou 2l na 100km, 520d Efficient Dynamics a športovo ladenou M550i xDrive s 462 koňovým osemvalcovým 4,4 litrom. Tá dokáže vystreliť z nuly na sto za 4 sekundy.

Pozri si video:

10. januára 2017

Odporúčané články

Súvisiace témy:

Čo si o tom myslíte?