Škoda Koroq ako nástupca Yetiho

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Bez nazvu 1.jpg

Škoda Karoq sa nám ukázala v celej kráse, a my môžeme už len nostalgicky spomínať na Škodu Yeti, ktorá sa osvedčila aj v slávnom Top gearu, ktorý ešte vtedy viedol Jeremy Clarkson a jeho partia. Je Karoq dôstojným nástupcom?

18485629_1833537596967789_1104652681721438210_n.jpg

Yeti musel ustúpiť novej vlne designu, ktorá nastala s nástupom Kodiaqu a novej Octavie. Nie je sa preto čomu diviť, že nový Karoq si vzal veľa z línií Kodiaqu a tým zapadol do nového konceptu značky. Bude zaujímavé sledovať, ako sa budú pohybovať predaje oboch automobilov SUV vzhľadom k svojej veľkej podobnosti.

Navonok auto výrazne pripomína Kodiaqa, a tak nám neostáva než sa zamerať na maličkosti. Nás najviac zaujali jeho zadné svetlá, ktoré vyzerajú veľmi vkusne. Celkovo je zadná časť vozidla vydarenejšia, ako je to u jeho veľkého brata. Čo sa týka predných svetlometov, tak u tých asi vedie Kodiaq, ale radi by sme si počkali, rovnako ako u novej Octavie, nato, až bude auto v uliciach.

18486199_1833537513634464_3112041799163138673_n.jpg

Vnútri vozidla nájdeme digitálnu prístrojovú dosku, ktorú je možné do určitej miery nastavovať. Nájdete tu tiež LED podsvietenie v desiatich odtieňoch, ktoré vám spríjemnia vaše cestovanie alebo odpočívanie v aute. Môžete mať taktiež vyhrievaný volant, vyhrievané všetky sedadlá, samostatne posúvajúce sa zadné sedadlá, nezávislé kúrenie a mnoho ďalšieho. Kufor má v základe objem 521 l, so sklopenými sedadlami potom 1630 l. Bez zadných sedačiek má objem kufru krásnych 1810 l.

Pozrime sa ako je na tom Karoq celkovo. Menšie Škodovácke SUV je 4382 mm dlhé, 1841 mm široké a 1605 mm vysoké. Podvozok má rozvor 2638 mm u verzie s predným pohonom a u verzie 4×4 je to o 8 mm menej, teda 2630mm. Do mesta sa s ním teda nemusíte báť tak ako s jeho väčším bratom.

Čo sa týka motorizácie, tak tam bola Škoda tradične štedrá a nový Karoq ponúkne hneď s niekoľkými motormi. Asi najzaujímavejší pre všetkých skeptikov bude trojvalec 1.0 TSI s výkonom 85 kW (115 k) a točivým momentom 200 N.m, ktorý nebudí príliš veľký rešpekt, ale ako už vieme z iných modelov, tak nie úplne oprávnene. Silnejší a pre viac ľudí prijateľnejší bude 1.5 TSI s výkonom 110 kW so 150 koňmi a točivým momentom 250 N.m. Ten naviac disponuje vypínaním polovice valcov, a keď výkon nie je treba, tak šetrí palivo až o pol litra na sto kilometrov.

18485532_1833537346967814_2105193902585840346_n.jpg

Medzi naftovými motormi sa objaví 1.6 TDI s výkonom 85 kW (115k) a 250 N.m. Tento motor doplnia dva dvojlitre, z ktorých ten slabší je s výkonom 110 kW (150 k) a 340 N.m a výkonnejší ponúkne 140 kW (190 k) a 400 N.m. Ten má len pohon všetkých kolies a sedemstupňovú dvojspojku. V základnej ponuke majú ostatné motory šesťstupňovú manuálnu prevodovku.

Moderný automobil si mimo iné so sebou nesie plno asistenčných systémov od parkovacieho asistenta s vychádzaním z miesta, cez stráženie únavy vodiča po udržovanie v jazdnom pruhu. Mimo vymenované samozrejme ešte mnoho ďalších.

Otázka na začiatku článku bola, či je nový Karoq dôstojným nástupcom Yetiho a odpoveď znie áno. Je to nástupca, za ktorého sa Škodovka nemusí hanbiť a napriek tomu, že sa ešte len ukáže, ako si povedie oproti Yetimu, tak mi mu veštíme žiarivú budúcnosť. Veď samotné meno mu vybral medveď a nielen tým je auto zaujímavé.

Pozri si video:

https://www.youtube.com/watch?v=v5pTHJ74lcQ

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia