Test: Hyundai i10, nákupný košík plný prekvapení

26. marca 2017
Img_7072.jpg

Najmenšie, najlacnejšie a najkompaktnejšie mestské vozidlo z dielne juhokórejského výrobcu Hyundai v nás budilo mnoho očakávaní. Podarilo sa jeho trom naj, na opačnej strane barikády v kategórii malých mestských vozidiel zaujať? Dozviete sa v teste, ktorý ste práve začali čítať.

Menej výrazný exteriér a pripjemný interiér

Návrhom exteriéru Hyundai prezrádza, že i10 smeruje najmä na ženskú časť publika. Dravejšie prvky Kórejci úplne vynechali a vozidlo stavali skôr ako milé mestské autíčko, ktoré kamkoľvek zapadne. Na druhú stranu, prekvapili modernými motívmi v prípade hliníkových diskov a dobrou škálou metalických farieb v ponuke.

Interiér naopak pôsobí veľmi príjemne, farebne, nie je nemecky strohý a stereotypný. Je tvorený prevažne tvrdými, zafarbenými plastami. Všetko je na dosah ruky, sedadlá sú phodlné a posed je dostatočne vysoký. Na zadných sedadlách sa bez problémov odvezú dvaja dospelí ľudia. Priestor pre nich bol v tomto malom aute vyzvorený na úkor takmer absentujúceho kufra, kam sa zmesia snáď len tri igelitové tašky alebo dva stredne veľké vaky. Menšia posádka si však môže zadné sedadlá sklopiť a batožinový priestor tak zväčšiť.

Img_9165.jpg

Prekvapivo dobrý podvozok

Mnoho zákazníkov si vyberá svoje mestské vozidlo s prihliadnutím na parameter pohodlnej priechodnosti nepohodlnými slovenskými cestami. Z tohto dôvodu sa aj u nás tešia veľkej obľube väčšie a pohodlnejšie SUV.

K pohodlnej priechodnosti nerovnosťami rozhodne má čo povedať aj nová i10, ktorá sa dá okrem iného zaobstarať za polovičné až tretinové ceny SUVéčok neprémiovej značky. Podvozok sa v mestských podmienkach správa veľmi dobre. V nižších rýchlostiach si rozumie aj s ostrejšími zákrutami, väčšími nerovnosťami aj električkovými koľajmi. Hyundai i10 potvrdzuje našu teóriu, že na slovenské tankodrómy sa hodia podvozkom mäkkšie, kórejské či japonské vozidlá.

Motor a spotreba

Testované vozidlo bolo vybavené atmosferickou benzínovou jednotkou o objeme 1.2 litra. Túto motorizáciu hodnotíme veľmi pozitívne, motor je kultivovaný, tichý a na mestské podmienky dostatočne živý. Spotreba v meste približne 6.5 litra sa dá dostiahnuť aj pri dynamickejšej jazde.

Lacné auto s dobrou konektivitou

Konektivita je dôvod, pre ktorý si mladí ľudia radšej zvolia nové auto ako by sa mali potešiť jazdenkou vyššej kategórie. Mladí jednoducho potrebujú počas jazdy telefonovať, počúvať podcasty alebo hudbu zo smartfónu a toto všetko chcú bezdrôtovo, pomocou technológie bluetooth. Hyundaiu i10 táto konektivita nechýba, smartfón sa s automobilom páruje intuitívne. V prípade potreby je možné pripojiť telefón aj USB rozhraním. To isté platí aj pre nabíjanie.

Technológie z prémioviek v najnižsej triede

Za rozumnú cenu si zákazník môže priplatiť za tempomat, sledovanie jazdných pruhov, parkovacie senzory aj signalizáciu blížiacej sa kolízie. S nastavením tempomatu sme síce pár dní bojovali, nakoniec sa nám však podarilo pochopiť jeho fungovanie aj bez návodu. Následne sa z i10tky stal obstojný spoločník aj na dlhšie cesty.

Drobné auto a diaľnice

S i10 sme absolvovlai aj dlhšiu „prechádzku“ na diaľnici. Do rýchlosti 110km/h sme mu nemali čo vytknúť od tejto rýchosti sme našu 1.2ku začali v kabíne počuť. Malé auto na veľkej ceste nás mierne traumatizovalo, keď je všetko navôkol väčšie, ťažšie, vyššie a o dosť rýchlejšie, môžu sa vám poriadne spotiť ruky. Aj keď nás i10tka odviezla do cieľa bez problémov, odporúčame užiť si jej potenciál v mestských podmienkach. Koniec koncov, práve na tie bola stavaná.

Img_8047.jpg

Záver

Hyundai i10 splnil naše očakávania. Malé, kompaktné mestské vozidlo neostalo svojim konkurentom nič dlžné a vo svojej triede búra predsudky širokou ponukou doplnkovej výbavy, dobrou konektivitou a podvozkom skvele ladeným na slovenské cesty. Ak zvažujete kúpu vozdila tejto kategórie, Hyundai i10 rozhodne odporúčame vyskúšať.

26. marca 2017

Odporúčané články

Čo si o tom myslíte?